יום שבת, 18 בנובמבר 2023

על התמכרויות ועל סמים

היא שאלה אותי - איך עבר השבוע? עניתי - בחסדי ה׳, כי אם לא היו חסדי ה׳ - השבוע הזה היה נתקע לנצח. 18 ימים של נזירות. לא נוגע בסיגריות. כן שניים או שלושה ג׳וינטים. על הדרך גם הבנתי איפה הבעיה שלי עם ג׳וינט. אני אוהב לעשן כשזה בא בטוב, אבל זה יכול גם לבוא מאוד לא טוב. איפה האיזון? ג׳וינט אחד יכול להוציא אותי מבאסה של חודשים שלא עוברת. אבל גם להכניס אותי לפינות לא טובות.

הבנתי מה מקלקל לי - לזרום לג׳וינט. שאכטה לא מתוכננת באמצע היום או באמצע השבוע או סתם באמצע התוכניות = דופקת לי את התוכניות. אני כמו בלון הליום והג׳וינט הוא כמו מספריים. ולפעמים אני כמו משקולת כבדה קשורה בחוט אבל הג׳וינט עדיין מספריים. גוזר אותי. נותן לי לעוף, חותך את כל רצף התוכניות שהיו לי, ולפעמים תוכניות ממש קטנות כמו להתקשר למישהו או לכתוב איזה שיר. ולפעמים דברים יותר גורליים כמו לעשות כביסה או לבשל. ג׳וינט טוב צריך את הזמן שלו, מוגדר וקצוב מראש, עדיפות לשעות הערב או כל שעה שבה אין תוכניות אחריה. ועדיף אחרי שעשיתי וי כחול על כל הדברים הנחוצים להמשך התפקוד שלי כיצור חושב או כמערכת כלכלית מתפקדת בעידן המודרני.

מה לעשות, לא. בן 16 יותר שגר אצל ההורים וזולל את הארון בהתקפי מאנץ׳.

אלכוהול - כשהחלטתי לנזר את עצמי מזבל והוללות מינית בלתי הולמת - החלטתי שגם אלכוהול יוסר מהרשימה. אלכוהול הוא חבר של הרבה דברים רעים. ההחלטה לגבי אלכוהול אומרת - חופשי בשבת, כל המרבה הרי זה משובח. אסור בכל ערב שיש בו עבודה למחרת. יעני לא במוצש, או ימים א-ד.

סיגריות - הרס לגרון שלי. ניקוטין הוא סם ממכר ומדכא מאוד, וסמוי מאוד מהעין. לא מורגש. אבל הוא סם שמחרבן את מצב הרוח ומדכא את מערכת הנשימה = סותם את עורקי החיים של הגוף ומכניס אותו לפניקה, אבל פניקה קטנה מתחת לרדאר. דופק מואץ, לחץ, קוצר רוח. סיגריות היו הולכות לי טוב עם קפה שחור, ושקט. בבוקר. או בתור הפסקה מהעבודה. או בלילה עם מוזיקה, לשחק עם העשן. בזבוז של זמן, אוויר, וזמן אוויר. וכסף. וחיים. סיגריות חברות טובות מאוד של אלכוהול, לפעמים שאני תופס ראש - הדבר שאני הכי רוצה באותו רגע זה סיגריה קאמל טובה בין האצבעות.

הבעיה היא שאני לא יודע גבולות. סיגריה אחת היום = קופסה ביום בשבוע הבא. אני נכנס ללופים, אני נהנתן, אני מתמכרן, אני צריך גבולות ברזל יציבים. אני מאלה.

--------------------------------------------

16 ימים ועדיין סופר. בשבוע האחרון הקפדתי לישון בשעות קצת יותר הגיוניות, חצות. ולאכול ארוחת בוקר קטנה כדי להגיע עם מרץ הגיוני ליום עבודה, ולא להיראות כמו מישהו שהרגע התגלגל מהמיטה, מה שנכון.

משתדל להתמקד באור, להתאמן, לאכול נכון. הדברים הבסיסיים, הגוף. הנשמה שלי אין-סופית, רוצה לכל הכיוונים בעת ובעונה אחת, צולל חופשי ללא מצנח, אבל זה לא עסק. צריך לאכול. צריך לישון. צריך לעשות כביסה. חיים של מבוגר? אולי. אבל מה יותר טוב, ההפך? חיים של ילד. ולא במובן החיובי. אפשר לחיות חיים של ילד, אבל לא בלי מעטפת של מבוגר. אם המבוגר יעשה את שלו -  לילד יהיה זמן לשחק ולחשוב ולצייר ולכתוב. ילד צריך מבוגר. מבוגר צריך ילד. ואני צריך בחורה דחוף.

--------------------------------------------

מאיה, התלבטתי אם להתקשר, התלבטתי אם הודעה מוקלטת ואולי כתובה. 3 ימים התלבטתי. בסוף שלחתי הודעה. כתבתי לה שהיא מקסימה והיה כיף ואני נמשך והכל, רק מה לעשות - אני הולך בכיוון רוחני שהיא לא הולכת בו וזה נועד להסתיים. זה הסתיים בהבנה הדדית וחיובית, ומשהו בהרגשה שלי אומר - שזה לא הסוף. אני מכיר בחורות כמו מאיה. אני יודע שבחורות כמו מאיה - הדבר שהכי מרטיב לה את המעיין - זה שגבר כמוני מפנה גב ללכת. חודש-חודשיים מהיום היא תנסה להזרים אותי ליין וג׳וינט אצלי בדירה, הכל על חשבונה רק שאני אגיד כן. היא רוצה, אני יודע, היא רוצה לדעת מה הגודל שלי, איך אני מרגיש, איך אני עושה, איך אני לוקח. מפחיד אותי שאני אהיה חלש ואני אגיד כן.

--------------------------------------------

ובשביל לשמור על תנועה קדימה בוייב החיובי, פגשתי ביום חמישי האחרון מישהי חדשה. עוד לא אתן לה שם כי אני לא יודע אם היא פה בשביל להישאר, אבל היא הרבה יותר בנתיב הרוחני שלי. דתיה עם חצאית. מדברת את השפה שאני מדבר, ומדברת אותה טוב ומהבית. עורה השחום, החייכנית, המצחיקה, יש אווירה טובה באוויר. וגם הרבה חששות. נגיד שזה זה, נגיד שאני הולך על זה, היא מסוגלת בכלל להשתולל כמו שצריך? היא מסוגלת לעשות את כל ה... טקס, נקרא לזה..? מפחיד אותי. כל תשובה תפחיד אותי אצל דתייה עם חצאית, חח.

--------------------------------------------

הדם זורם, למטה
חזק.
הידיים זו בזו
הנשימה מתעמקת.
עוד לא. עדיין.
אני שומר אמונים
לך, כמו שאני רוצה שתשמרי
לי?
השעות הריקות.
המיטה הריקה.
עינוי.
מחכה ללשון שלך,
לידיים, לרגליים
וכל מה שבין לבין.
הדם זורם, למטה
חזק.




תגובה 1:

עלק אמא

לך תסביר להם שהיא חולת נפש. לך תסביר להם שהיא מניפולטיבית, מחרחרת ריבים ומציתה מלחמות. אמא. פשוט בדיחה של בן אדם. היא כל הזמן מנסה להסית אות...